Combo Ski

Simbata 18-11-2006 muntii Fagaras, Balea
Prima iesire la ski de tura din sezon...

Impreuna cu Oana vrem sa reparam greseala de saptamina trecuta cind am urcat fara ski-uri.
Urcam cu masina cu ai mei pina la copertina 3 de sus, drumul e ok, pe ici pe colo cite un petec de zapada. Vin si seniorii pe jos la o tira de miscare pina sus la poduri, eu cu Oana continuam spre Balea Lac.


Zapada e sticla pe vale, a fost cald zilele trecute si apoi frigul a congelat tot.
Mergem pe stinga vaii care acum e mai mult in soare, mai mult pe canturi ca aluneca rau.
Pina la urma Oana, care era chitita sa schieze, alege un jgeab pe fata vestica a Buteanului si se da pe acolo, eu vreau sa profit de zapada asta beton si o dau spre est spre Vinatoarea lui Buteanu prin valea Vaiuga.



Imi pun schiurile pe rucsac, coltarii si urc pe ceva jgheab spre caldarea Vaiugii.
Pe jgheab e beton, coltarii musca la fix, chiar la iesire am un pasaj scurt de catarat unde tre sa ma folosesc de piolet.



Vad citiva boarderi pe vale, e jale, toti cobora in derapaj din cauza ghetii...
Ajung in caldare, imi pun iar schiurile, peretele Buteanului domina tot decorul.



Pe un mic promotoriu imi las schiurile, iau piletul si coltarii si continui spre vf. Vinatoarea lui Buteanu pe versantul lui nordic, pe hornul dintre vf. Capra si Buteanu...



Soarele bate acum direct pe perete si descatuseza chiciura agatata de stinci, asa ca mai tot timpul vine zapada la vale, stau cu ochii mai mult pe sus la fiecare zgomot sa nu cumva sa vina cu pietre, zapada aici in caldarea nordica e mare si neconsolidata din cauza ca nu prea bate soarele, asa ca sint nevoit sa urca pe linga perete.



Pe horn e ok, am scapat de micile lavine din perete, numa tre o tira de atentie.
Hornul e destul de inclinat, cam 40-45* da zapada e buna si merge repede. Chiar spre iesire are un pas mai dubios da piletul prinde bine pe pernitele de iarba si ies in sa inainte de Buteanu.



Intre timp fuioarele de nori aruncate de vint peste creasta se ingroasa , si in curind toata partea de sud a Fagarasului va fi acoperita. Pe creasta zapada e moale si acum e ceata.
Cineva fost pe aci mai de dimineta se vad urme...fac cei citiva metrii pina pe vf, fac citeva poze apoi cobor iute sa nu vina ceata pe vale si sa nu mai nimeresc locul unde mi-am lasat schiurile.



Cobor pe sud, ca sa evit hornul care la coborire nu arata asa imbietor, ocolesc promotoriul vf. Capra si din creasta direct spre nord, cum trec in nord se schimba atmosfera, e frig da macar zapada chiar daca e mare nu e asa uda...



Ajung la schiuri, manic ceva iute si o dau la vale...pe sticla e ca la ruleta.
Cobor cu grija, schiurile de tura usoare cam trepideaza, e destul de solicitant fizic da e frumos.
Zonele expuse le cobor in derapaj, apoi pe vale pina la masina.
Ajung mai repede decit m-am gindit pe lumina...datorita schiurilor.

Niciun comentariu: