Cold Mountain-Retezat

Mijloc de Ianuarie in Retezat,
Plecarea din Cluj, sambata dimineata in jur de 4am.
Calin Crainic, coechiepierul la catarat in acest we e deja de ieri la cabana.
 

Vine inaintea nostra sa ma ajute la carat echipamentul care e tot la mine, ne intalnim la intrarea pe poteca spre Gentiana. Zapada putina si destul de frig.

Lume multa si buna in zona, mai ales de prin Banat.
Nu ma apuc sa-i mai enumar ca nu-s popa:)
                     

Oana si Cami merg sa se plimbe si sa schieze pe vale.
Calin si cu mine tragem tare sa ajungem la perete si sa si apucam sa ne cataram ceva.
 Horia si Simu sunt si ei in drum spre peretele Bucurei.
In perete sunt deja 2 echipe in fata noastra pe 25 oct.
Duba si Alin si mai in fata Coco@Co.

E frig si vatul e subtire si taios.
Peretele e capitonat cu ghiciura si zapada, arata bestial.
Urc repede si il ajung din urma pe Alin, regrupez undeva mai sus sa nu ne aglomeram.

Calin vine si el, ne chinuim la un horn foarte ingust.
Echipa lui Coco se retrage dupa ce s-au chinuit la treimea superioara complet imbracata in zapada sa gaseasca ceva cuie.

E tarziu dar vrem sa urcam cat mai sus, la retragere ne vom gandi mai incolo.
Facem vreo 3 lungimi de coarda si ajungem in acelasi punct maxim ca si celelalte echipe. E trecut de 4pm, mai avem aprox 1h de lumina. E frig...poate am mai zis.

Rapelam de la un colt de staca pe un culoar larg tapetat cu zapada.
Pentru Calin a fost prima catarare de iarna, se pare ca i-a placut:)
Eu sunt multumit, chiar daca nu am iesit sus, ne-am miscat bine.

Duminica mergem pe varful Retezat, vantul sufla temeinic, urcam pe valea Pietrele, traversam in valea Stanisoara, apoi ca sa ne protejam de vantul ce bate tare din Sud-est urcam pe creasta estica din valea Stanisoara, numita si Directa Retezatului.

 Un traseu interesant, putin dificil (PD), cum Cami e incepatoare in partea superioara ne si legam in coarda.
 
 E frumos...
Dar suntem de abia la jumatatea drumului.
 
Pe aici am urcat:

Dupa-amiaza vantul se mai potoleste, ne retragem prin Saua de iarna si inapoi in valea Pietrele, apoi drum intins la Carnic si apoi in Cluj...

4 comentarii:

Dragos spunea...

Minunata tura in Retezat !Faine si pozele ! :)

Mihai C. spunea...

Foarte tare tura! Doar ca ai uita sa zici si unde ati catarat... ;))

Adi Valean spunea...

well, de fapt am zis :), 25 oct...

Mihai C. spunea...

Io m-am prins ca-i vorba de Bucurei, da "25 Oct"-ele ala nu l-am vazut decat acum, l-ai "ascuns" bine... :-p