S T E E P

Ski Alpinism in Fagaras:
Impreuna cu Andrei Preda am explorat cateva linii interesante in zona Turnul Paltinului, versant NV si vf. Laita, versant N.
Daca pe culoarul de sub Turnul Paltinului am intalnit doar pulver, pe fata N a vf Laita, zapada a fost complet diferita: in cea mai mare parte viscolita, culoarul era incarcat cu zapada viscolita iar spre baza pantei era o placa de vant de toata frumusetea.


Am urcat pe vf paltinul, apoi am traversat saua Paltinului pana in capatul ei S, de acolo am intrat pe culoarul care coboara pe sub Turnul Paltinului in caldarea Pietroasa.

Am urcat apoi in creasta, am traversat muchia Laita spre N si am coborat pe fata N a vf Laita in valea Doamnei.


Ciopor de capre negre, departe de zbuciumul din zona caldarii Balea.

Spre E de pe varful Laita


De pe varful Laita spre N creasta devine accidentata si expusa pe alocuri, asa incat ne punem coltarii.

Traversam fara probleme pe varful N laita 

De aici coboram crosetand printre insulele de placi de vant, ca printr-un camp minat.

Alegem o linie care sa ne expuna cat mai putin chiar si in eventualitatea in care declansam ceva. Si chiar daca la un moment dat zapada se crapa, skiind cu impact cat mai redus pana la urma reusim sa coboram fara sa declansam o avalansa.

Niciun comentariu: