1 DECEMBRIE

Joi 1 dec impreuna cu Oana urcam la Balea Lac sa ne miscam...
Cascada de gheata e in conditii bune, iar vremea este inca destul de rece. Altfel lipsa zapezii face ca peisajul sa fie destul de dezolant. Dupa o incalzire pe portiunile mai putin inclinate ale cascadei incerc cateva linii mai sustinute.Am si coarda la mine dar cum Oana nu prea are chef de catarat, ma dau la liber.
 Varianta din dreapta mai scurta...
 Fata de prima iesire la gheata de acum o luna s-a adunat mai multa gheata si cascada pare ceva mai sustinuta.
 Incerca mai multe variante...
  Exit...
Apoi ma dau pe linia cea mai lunga care are in jur de 30m inclinata la 70* cu ceva praguri mai inclinate si inca 10m undeva la 45-50*.
FILMUL:
 Incet cu treaba buna :)
 Prin zona asta ma halosesc la o priza mai buna si-mi intind un tendon la umarul drept :(
 Pe lac niste muncitori scot lespezi de gheata pentru hotelul de gheata, facem niste poze artistice
 Apoi urcam pe un fir de zapada spre saua Caprei
 si lacul Capra bocna dar la fel de sterp in rest

Vineri 2 dec urcam la cab Negoiu unde ne intalnim cu gasca vesela din Timisoara.
E timp foarte fain si vremea s-a incalzit semnificativ, la soare sunt in jur de 20*C asa ca si aici suferim din cauza lipsei zapazii. Doar pe N, inghesuita prin culoare mai este zapada.
Mai mult din cauza secetei nu e nici apa si curentul electric e pe sponci. Cei de la cab negoiu se chinuie din greu cu toate treburile administrative si au ajuns acum sa care si apa cu magarii.

Sambata 3-dec la 7,30am impreuna cu Horia vrem sa ne dam pe gheata si pe culoare de zapada dar cum e cald curge apa pe cascade si nu avem chef sa ne facem bleasca in prima ora de tura asa ca urcam spre versantul N al vf Negoiu, prin strunga Ciobanului. Pe stanca e un start subtire de chiciura si gheata (verglas). E ora 10am...
 Din strunga pe ceata si vant sustinut incercam sa nimerim un sistem de culoare catre vf Negoiu.
Nimerim pe niste culoare care ne duc mult prea in dreapta si ne trezim undeva in custura Ciobanului.
Nu stim unde suntem ca e ceata mare si bate vantul in draci.
Aici ne legam in coarda si continuam. Mergem concomitent si dupa o vreme cand ajungem la turnul mare care e undeva pe la mijloc ne dam seama ca de fapt am intrat undeva aproape de iesirea din stunga Ciobanului, da nu-i bai ca oricum scopul era sa ne dam cat mai mult azi.
 Ne simtim foarte bine si ajungem pe Negoiu Mic in jur de 2pm
 Catararea a fost placuta datorita coltarilor si a pioletilor care au prins la fix pe chiciura si pelicula de polei de pe stanca...
Coboram prin saua Cleopatrei...ne cam lalaim dar la 3,30 suntem inapoi la cabana.
Intre timp Alin si Oana fac o tura prin saua Puha peste Mazgave si vf Serbota iar cele doua mame eroine Gianina / Vlad 5 luni si Andreea/ Mihnea 1an si 5 luni, care urca pana la cascadele din caldarea Saratii, ele fiind oricum vedetele excursiei...si un exemplu demn de urmat.
Duminica coboram si plecam spre casele noastre...